Wednesday 16 March 2016

                   Pengalaman berkerja

Assalamualaikum wbt..pengalaman berkerjaku bermula pada umur 15 tahun setelah tamat peperiksaan PMR...walaupun umur itu muda dan tidak sesuai untuk berkerja,ku tetap mahu bekerja..saya masuk kerja setelah tamat peperiksaan PMR dan menunggu keputusan peperiksaan...saya berkerja dengan bertujuan untuk tidak mensia-siakan cuti tersebut dengan duduk di rumah dan untuk memperoleh duit lebihan...saya telah bekerja di kedai telefon bimbit di kompleks membeli belah...Pada hari pertama masuk kerja,hanya saya yang termuda dalam kedai itu dan tidak mengetahui apa2 tentang telefon bimbit...mereka mengajar saya cara melekat screen protector, cara berkomunikasi dengan pelanggan dan lain2...walaupun kerja di kedai handphone ini nampak senang,tetapi kerja kedai handphone jugak mempunyai risiko dan terpaksa menerima marahan pelanggan...walaupun dimarahi,bagi saya ia adalah perkerjaan yang gembira...Pelbagai model telefon pintar telah saya jual contohnya Samsung Galaxy Note 4, Iphone 6 , Vivo Xshot,


No comments:

Post a Comment